Trening je namijenjen:
- svima koji su u direktnom kontaktu s klijentima i žele spriječiti potencijalno konfliktne situacije
- menadžerima i djelatnicima koji žele ostvariti okruženje sa što manje destruktivnih konflikata
- svima koji nastoje probleme rješavati konstruktivno
- svima koji se trude u svojoj organizaciji stvoriti timski duh
- svima koji vjeruju u potrebu nekonfliktnog rješavanja sukoba
- svima koji se žele osjećati samopouzdano i kompetentno u komunikaciji sa zaposlenima i kolegama
Polaznici će naučiti sljedeće:
- što su izvori konflikta
- tipovi i faze konflikata
- prepoznati uzroke konflikata
- efikasno komunicirati u konfliktnim situacijama
- odabrati odgovarajuće strategije komunikacije shodno željenim rezultatima
- uspostaviti i održati uspješnu komunikaciju sa zahtjevnim sugovornikom
- osvijestiti vlastite emocionalne reakcija
- kako se nositi s emocijama tijekom konfliktnih situacija
- naučiti se samokontrolirati i motivirati za zajednički pogled naprijed
- konstruktivno rješavati konflikte u timu kroz produktivne razgovor
- što napraviti kada situacija izmakne kontroli
- kako biti medijator u konfliktnim situacijama
Kratki sadržaj treninga:
- uzroci i posljedice konflikta
- postavljanje granica
- razlikovanje submisivne, agresivne i asertivne komunikacije
- faktori koji dovode do konflikta: različitost percepcije, očekivanja, iskustva, stavovi, ličnost, uvjerenja
- potrebe i njihov utjecaj na konflikt: prepoznavanje potreba i ishodi nezadovoljnih potreba
- uloga emocija u izbijanju i kvalitetnom razrješenju sukoba
- gradacija utjecaja neadekvatnog rješavanja konflikata na: odnose, produktivnost, zadovoljstvo životom
- faze sukoba i kako ih prepoznati
- strategije rješavanja konflikata
- tehnike upravljanja konfliktima
- prepoznavanje stila rješavanja konflikta – 4 stila obzirom na povezanost asertivnog i kooperativnog ponašanja: natjecateljski stil, kolaborativan stil, kompromisni stil, popustljiv stil
- tehnike komunikacije s teškim ljudima; model nenasilne komunikacije (nvc) marshalla b. rosenberga
- kako komunicirati sa manipulatorom?
- empatija kao alat za ispravno razumijevanje druge strane, njenih interesa, potreba, osjećaja i stajališta, bez obzira na to kako drugu stranu doživljavamo
- interveniranje u konfliktu kao treća osoba: medijator i medijacija
Metode rada:
- prezentacija
- grupna diskusija
- iznošenje i razmjena vlastitih iskustava
- interaktivne vježbe i igre simulacije praktičnih primjera
Trajanje treninga:
- 8 školskih sati