Alati za uspješno rješavanje konflikata
Trening je namijenjen:
- svima koji su u direktnom kontaktu s klijentima i žele spriječiti potencijalno konfliktne situacije
- menadžerima i djelatnicima koji žele ostvariti okruženje sa što manje destruktivnih konflikata
- svima koji nastoje probleme rješavati konstruktivno
- svima koji se trude u svojoj organizaciji stvoriti timski duh
- svima koji vjeruju u potrebu nekonfliktnog rješavanja sukoba
- svima koji se žele osjećati samopouzdano i kompetentno u komunikaciji sa zaposlenima
Polaznici će naučiti sljedeće:
- što sve može biti pozadina konflikta
- razliku između povoda i uzroka konflikta
- koji obrambeni mehanizmi postoje i kako ih prepoznati
- zašto je konflikt često igrokaz u kojem igramo uloge
- osvijestiti vlastite emocionalne reakcije
- kako i pasivnost i agresivnost mogu biti uzrokom konflikta
- kako biti asertivan komunikator
- koje su moguće posljedice (cijena) konflikata
- koji stilovi rješavanje sukoba postoje
- kako primijeniti alate za rješavanje konflikata (“Ja poruke” i “SRP” metodu)
- koje su riječi “toksične”
- što učiniti kada smo treća strana u konfliktu
- koja su pravila medijacije
Sadržaj treninga:
POZADINA KONFLIKTA (RAZUMIJEVANJE)
- faktori koji dovode do konflikta
- različitost percepcije, iskustva, uvjerenja (predrasuda) i ličnosti
- (nezadovoljene) potrebe i njihov utjecaj na konflikt
- utjecaj emocija – upravljanje reakcijama (samokontrola)
- najčešći obrambeni mehanizmi (poricanje, racionalizacija, potiskivanje i dr.)
- Karpmanov trokut – napadač, žrtva i spasitelj (Karpman drama traingle)
- povod vs. uzrok konflikta
PASIVNOST ILI AGRESIVNOST KAO IZVOR KONFLIKTA
- razlikovanje pasivne (submisivne) i agresivne komunikacije i kako ih prepoznati?
- pasivno agresivni mehanizmi (kontriranje, sabotiranje, efekt „ekspres lonca“)
- što je asertivna komunikacija i kako je graditi?
- konfrontiranje vs. konflikt
KONSTRUKTIVNE METODE I SAVJETI (PRIMJENJIVI ALATI)
- vrste (interpersonalnih) sukoba i kako ih prepoznati (sadržajni i osobni)
- učenje sagledavanja prednosti i nedostataka svake situacije
- empatija kao alat za ispravno razumijevanje druge strane, njenih interesa, potreba, osjećaja i stajališta, bez obzira na to kako drugu stranu doživljavamo
- stilovi rješavanja konflikta – 4 stila: Natjecateljski stil, Kolaborativan stil, Kompromisni stil, Popustljiv stil
- alat za konstruktivno rješavanje konflikata: „Ja poruke“
- alat za konstruktivnu komunikaciju s teškim ljudima: „SRP“ metoda – Slaganje, razumijevanje, pružanje pomoći
- toksične riječi
- primjena „Metode/sindroma kuhane žabe“
DODATNI SADRŽAJ
- model nenasilne komunikacije (NVC) Marshalla B. Rosenberga
- sudjelovanje u konfliktu kao treća strana
- medijacija – interveniranje u konfliktu
- završni krug i feedback
Metode rada:
- prezentacija
- grupna diskusija
- iznošenje i razmjena vlastitih iskustava
- interaktivne vježbe i igre simulacije praktičnih primjera
- vježbanje primjene metoda (pojedinačno) na zadane primjere
- grupne vježbe/igre
- analize
Trajanje treninga:
8 školskih sati
Kotizacija za otvoreni trening:
210 EUR + PDV
U iznos kotizacije uključeno je:
- svi potrebni materijali za praćenje radionice
- uvjerenje o pohađanju treninga
- coffee break-ovi i ručak