„Spriječiti je bolje nego liječiti“
Trening je namijenjen:
- poduzetnicima
- menadžerima
- specijalistima za financije, računovodstvo i kontroling
- ljudima zaduženim za suradnju sa kupcima (prodaja, marketing, …)
Polaznici će naučiti sljedeće:
- upoznati vrijednost i obujam informacija dostupnih iz eksternog i internog okruženja, te načine njihovog korištenja pri zamijeni isporučenih roba ili usluga u priljev novca na žiro račun
- steći uvid u postupke planiranja te organizaciju procesa i aktivnosti koji se provode pri naplati potraživanja
- razumijeti svrhu i sustave plaće i nagrađivanja ljudi kojima se djeluje na povećanje i ubrzanje priljeva od naplate potraživanja i optimiziraju troškovi
- upoznati formalno-pravni okvir za naplatu potraživanja
Kratki sadržaj treninga:
- uvid u strukturu i sadržaj temeljnih financijskih izvješća
- osnove ekonomske analize, podatci i pokazatelji koji se koriste u svrhu ocjenjivanja financijskih rizika
- modeli i alati za prikupljanje dostupnih eksternih i internih podatka, te njihovo pretvaranje u informacije za segmentaciju tržišta, prodajnih i marketinških kanala i aktivnosti
- postupak operativnog i financijskog planiranja naplatu u okviru procesa poslovnog planiranja
- organizacija procesa naplate (pismena, direktna komunikacija, razni učesnici, povećavanje pritiska …)
- sistemi za uređivanje dijela plaća ili zarada prema rezultatima rada vezani za rezultate u naplati potraživanja
- vrste i uloge instrumenta osiguranja plaćanja
- novosti u zakonskoj regulativi.
Metode rada:
- predavanje
- vježbe
- individualni i timski rad
- dijalog
- razmjena znanja i iskustva
Trajanje treninga:
- 8 školskih sati
Novac nije svrha postojanja poduzetničke organizacije, ali je KISIK bez kojeg se ta svrha ne može realizirati. Prema zakonskog regulativi, a sasvim u skladu s logikom poduzetništva, poslovni subjekti odlaze u stečaj ne zbog gubitaka nego iz razloga nelikvidnosti i insolventnosti, nesposobnosti da uredno podmiruju obveze prema svojim vjerovnicima.
U duhu stare izreke „SPRIJEČITI JE BOLJE NEGO LIJEČITI“, uredna naplata potraživanja i likvidnost prvenstveno se osigurava prevencijom, pravovremenim korištenjem i razumijevanjem dostupnih informacija, a potom dobro organiziranim postupkom utemljenom na zakonima i pravilima komunikacije s kupcima. Za sve to je potrebno da ljudi, najvažnija sastavnica i vrijednost poduzetničkih organizacija, budu primjereno obučeni i motivirani.
Takvim pristupom, upravljanje odnosa s kupcima i novčanim tijekom pravilno se tretiraju kao strateška područja čiji postavljeni ciljevi, kada se realiziraju, jamče zadovoljstvo za sve dionike (stakeholdere), interesne grupe ovisne i zainteresirane za uspjeh pojedine poduzetničke organizacije