Trening je namijenjen:
- poduzetnicima
- menadžerima
- specijalistima za financije,
- project managerima
- svima koji planski budžetiraju
Polaznici će naučiti sljedeće:
- upoznati polaznike s aktivnostima u postupku planiranja: analitičkim tehnikama eksternog i internog okruženja, postupkom provjere i definiranja strateških namjera i odabira strategije, značajkama i sastavnicama operativnih planova, postupcima pri odabiru ciljeva, mjera i metrika, njihovim kvantificiranjem, te kako učiti (individualno i organizacijski) i motivirati uz pomoć planova.
- saznati kako: predviđati, organizirati, odabrati i pozicionirati ljude, definirati ključne inicijative i aktivnosti, planirati materijalne i nematerijalne resurse, te pokretače pretvoriti u brojke i postotke odnosno izraditi financijski plan (budžet).
Kratki sadržaj treninga:
- analize internog i eksternog okruženja (pestle, djelatnost, tržište, konkurencija, ranjivost, aktualna organizacija, povijesni rezultati i pokazatelji)
- provjera strateških namjera (misija – vrijednosti – vizija – temeljne vrijednosti – dugoročni ciljevi) i odabrane strategije
- ocjena razvojnih mogućnosti i rizika, analiza portfelja proizvoda i usluga (bcg matrica)
- segmentacija tržišta, utvrđivanje komercijalnih i financijskih potencijala postojećih i potencijalnih kupaca
- planiranje organizacije i ključnih inicijativa (strateška mapa)
- planiranje troškova i ulaganja i mjerenje očekivane financijske uspješnosti ulaganja
- izrada financijskog plana (budžeta) – račun dobiti i gubitka, bilanca stanja, novčani tok
Praktični dio sastoji se od timskih vježbi:
- analiza atraktivnosti gospodarske grane porterovih 5f
- financijska analiza poslovanja u povijesnom razdoblju
- izračun točke pokrića
- izračun potrebe za obrtnim sredstvima
- vrednovanje investicijskih odluka
Metode rada:
- predavanje
- vježbe
- individualni i timski rad
- dijalog
- razmjena
- znanja i iskustva
Trajanje treninga:
- 16 školskih sati
Neovisno o tome je li poslovni subjekt u razdoblju stagnacije, rasta ili krize, a uvažavajući okolnosti iz internog i eksternog okruženja, njegov menadžment i ključno osoblje obavezni su predviđati budućnost. Obavezni su planirati organizaciju i procese kojima će realizirati strateške namjere i strategije te ostvariti rezultate kojima se potvrđuju konkurentnost, održiv rast i razvoj.
Informacije kojima ljudi raspolažu te njihova spoznajna i stvaralačka moć ograničeni su rizicima i neizvjesnošću što se reflektira na kvalitetu planova, i kasnije, njihovu implementaciju i provedbu. Planiranje je proces postavljanja ciljeva, izbor smjerova djelovanja, odabir raspoloživih i dostupnih resursa, te određivanje odgovornosti poslovnih funkcija i ljudi za postizanje ciljeva. Planiranje uključuje raščlanjivanje prigoda i prijetnji iz okruženja, vlastitih snaga i slabosti, odabir alternativnih smjerova (više scenarija), te postavljanje prioriteta.
Planiranje je racionalan pogled u budućnost i najbolja priprema za buduće događaje, a poslovni plan je temeljni dokument u kojem poslovni subjekt iskazuje svoje ambicije i mogućnosti u funkciji postizanja poslovnog uspjeha u određenom vremenskom razdoblju.