Trening je namijenjen:
- ne-financijskom menadžmentu
- poduzetnicima
- menadžerima i djelatnicima u knjigovodstvima, odjelima financija, računovodstvu i kontrolingu zainteresiranima da osvježe i prošire svoja znanja
Kratki sadržaj treninga:
- kako upravljati troškovima u turbulentnom poslovnom okruženju?
- utjecaj ulaganja, tehnološkog razvoja te sposobnosti i ponašanja ljudi na troškove
- računovodstvene podloge za upravljanje troškovima: podjele troškova, troškovni centri, povezivanje troškova i aktivnosti (abc, activity based costing)
- metode permanentnog smanjivanja troškova:
- praćenje troškova u cijelom životnom tijeku proizvoda
- utvrđivanje ciljanih troškova
- upravljanje troškovima kvalitete
- mjerenje uspješnosti nefinancijskim pokazateljima
- vrednovanje investicijskih odluka
- analiza odgovornosti za troškove
- povezivanje troškova plaća i nagrađivanja sa strategijom, strateškim ciljevima i politikama
- benchmarking (usporedba s najboljim postignućima) u cilju podizanja sposobnosti i uspješnosti, interni i eksterni benchmarking
- kontroling troškova (plan – evidencija – analiza – izvještavanje – unapređivanje)
- model izrade matrice za jednostavnu selekciju troškova i utvrđivanja redoslijeda za snižavanje u uvjetima krize i slabljenja tržišne pozicije i prigoda
Metode rada:
- predavanje
- vježbe
- individualni i timski rad
- dijalog
- razmjena znanja i iskustva
Osnovni cilj upravljanja troškovima i ulaganjima je postizanje OPERATIVNE IZVRSNOSTI, EFIKASNOSTI, odnosno postizanje optimalnog odnosa između troškova i prihoda.
Pri upravljačkom pristupu troškovi se višedimenzionalno povezuju sa odgovornim osobama unutar organizacije, sa portfoliom proizvoda i usluga, sa aktivnostima u lancu vrijednosti i sa klijentima. Interes nadzora i analiza usmjerava se na dva posebna i istovremeno povezana područja, na upravljanje troškovima nabave i trošenja resursa. U upravljanju troškovima ističu se dva koncepta čija primjena ovisi o gospodarskom trenutku, djelatnosti, usklađenim interesima sudionika (stakeholdera), strateškim namjerama. To su snižavanje (redukcija) i kontrola troškova.