Trening je namijenjen:

  • ne-financijskom menadžmentu
  • poduzetnicima
  • menadžerima i djelatnicima u knjigovodstvima, odjelima financija, računovodstvu i kontrolingu zainteresiranima da osvježe i prošire svoja znanja

Kratki sadržaj treninga:

  • kako upravljati troškovima u turbulentnom poslovnom okruženju?
  • utjecaj ulaganja, tehnološkog razvoja te sposobnosti i ponašanja ljudi na troškove
  • računovodstvene podloge za upravljanje troškovima: podjele troškova, troškovni centri, povezivanje troškova i aktivnosti (abc, activity based costing)
  • metode permanentnog smanjivanja troškova:
    • praćenje troškova u cijelom životnom tijeku proizvoda
    • utvrđivanje ciljanih troškova
    • upravljanje troškovima kvalitete
    • mjerenje uspješnosti nefinancijskim pokazateljima
    • vrednovanje investicijskih odluka
    • analiza odgovornosti za troškove
  • povezivanje troškova plaća i nagrađivanja sa strategijom, strateškim ciljevima i politikama
  • benchmarking (usporedba s najboljim postignućima) u cilju podizanja sposobnosti i uspješnosti, interni i eksterni benchmarking
  • kontroling troškova (plan – evidencija – analiza – izvještavanje – unapređivanje)
  • model izrade matrice za jednostavnu selekciju troškova i utvrđivanja redoslijeda za snižavanje u uvjetima krize i slabljenja tržišne pozicije i prigoda

Metode rada:

  • predavanje
  • vježbe
  • individualni i timski rad
  • dijalog
  • razmjena znanja i iskustva

Osnovni cilj upravljanja troškovima i ulaganjima je postizanje OPERATIVNE IZVRSNOSTI, EFIKASNOSTI, odnosno postizanje optimalnog odnosa između troškova i prihoda.

Pri upravljačkom pristupu troškovi se višedimenzionalno povezuju sa odgovornim osobama unutar organizacije, sa portfoliom proizvoda i usluga, sa aktivnostima u lancu vrijednosti i sa klijentima. Interes nadzora i analiza usmjerava se na dva posebna i istovremeno povezana područja, na upravljanje troškovima nabave i trošenja resursa. U upravljanju troškovima ističu se dva koncepta čija primjena ovisi o gospodarskom trenutku, djelatnosti, usklađenim interesima sudionika (stakeholdera), strateškim namjerama. To su snižavanje (redukcija) i kontrola troškova.