Alati za uspješno rješavanje konflikata

Trening je namijenjen:

  • svima koji su u direktnom kontaktu s klijentima i žele spriječiti potencijalno konfliktne situacije
  • menadžerima i djelatnicima koji žele ostvariti okruženje sa što manje destruktivnih konflikata
  • svima koji nastoje probleme rješavati konstruktivno
  • svima koji se trude u svojoj organizaciji stvoriti timski duh
  • svima koji vjeruju u potrebu nekonfliktnog rješavanja sukoba
  • svima koji se žele osjećati samopouzdano i kompetentno u komunikaciji sa zaposlenima

Polaznici će naučiti sljedeće:

  • što sve može biti pozadina konflikta
  • razliku između povoda i uzroka konflikta
  • koji obrambeni mehanizmi postoje i kako ih prepoznati
  • zašto je konflikt često igrokaz u kojem igramo uloge
  • osvijestiti vlastite emocionalne reakcije
  • kako i pasivnost i agresivnost mogu biti uzrokom konflikta
  • kako biti asertivan komunikator
  • koje su moguće posljedice (cijena) konflikata
  • koji stilovi rješavanje sukoba postoje
  • kako primijeniti alate za rješavanje konflikata (“Ja poruke” i “SRP” metodu)
  • koje su riječi “toksične”
  • što učiniti kada smo treća strana u konfliktu
  • koja su pravila medijacije

Sadržaj treninga:

POZADINA KONFLIKTA (RAZUMIJEVANJE)

  • faktori koji dovode do konflikta
    • različitost percepcije, iskustva, uvjerenja (predrasuda) i ličnosti
    • (nezadovoljene) potrebe i njihov utjecaj na konflikt
    • utjecaj emocija – upravljanje reakcijama (samokontrola)
  • najčešći obrambeni mehanizmi (poricanje, racionalizacija, potiskivanje i dr.)
  • Karpmanov trokut – napadač, žrtva i spasitelj (Karpman drama traingle)
  • povod vs. uzrok konflikta

PASIVNOST ILI AGRESIVNOST KAO IZVOR KONFLIKTA

  • razlikovanje pasivne (submisivne) i agresivne komunikacije i kako ih prepoznati?
  • pasivno agresivni mehanizmi (kontriranje, sabotiranje, efekt „ekspres lonca“)
  • što je asertivna komunikacija i kako je graditi?
  • konfrontiranje vs. konflikt

KONSTRUKTIVNE METODE I SAVJETI (PRIMJENJIVI ALATI)

  • vrste (interpersonalnih) sukoba i kako ih prepoznati (sadržajni i osobni)
  • učenje sagledavanja prednosti i nedostataka svake situacije
  • empatija kao alat za ispravno razumijevanje druge strane, njenih interesa, potreba, osjećaja i stajališta, bez obzira na to kako drugu stranu doživljavamo
  • stilovi rješavanja konflikta – 4 stila: Natjecateljski stil, Kolaborativan stil, Kompromisni stil, Popustljiv stil
  • alat za konstruktivno rješavanje konflikata: „Ja poruke“
  • alat za konstruktivnu komunikaciju s teškim ljudima: „SRP“ metoda – Slaganje, razumijevanje, pružanje pomoći
  • toksične riječi
  • primjena „Metode/sindroma kuhane žabe“

DODATNI SADRŽAJ

  • model nenasilne komunikacije (NVC) Marshalla B. Rosenberga
  • sudjelovanje u konfliktu kao treća strana
  • medijacija – interveniranje u konfliktu
  • završni krug i feedback

Metode rada:

  • prezentacija
  • grupna diskusija
  • iznošenje i razmjena vlastitih iskustava
  • interaktivne vježbe i igre simulacije praktičnih primjera
  • vježbanje primjene metoda (pojedinačno) na zadane primjere
  • grupne vježbe/igre
  • analize

Trajanje treninga:

8 školskih sati

Kotizacija za otvoreni trening:

210 EUR + PDV

U iznos kotizacije uključeno je:

  • svi potrebni materijali za praćenje radionice
  • uvjerenje o pohađanju treninga
  • coffee break-ovi i ručak